De eerste weken.. - Reisverslag uit Benijófar, Spanje van Nadine Bel - WaarBenJij.nu De eerste weken.. - Reisverslag uit Benijófar, Spanje van Nadine Bel - WaarBenJij.nu

De eerste weken..

Blijf op de hoogte en volg Nadine

16 Februari 2014 | Spanje, Benijófar

Buenas Noches,

Vandaag ben ik alweer twee weken hier in Spanje. De tijd gaat echt heel erg snel als je het naar je zin hebt. Natuurlijk begint het missen van iedereen thuis en vooral mijn lieve vriendje nu wel erger te worden maar gelukkig heb ik sinds afgelopen week internet in mijn appartement dus Skype is de redding!

Op stage gaat het allemaal nog prima.. Naast een aantal opdringerige Spanjaarden die ik lekker buiten laat staan zijn het vooral veel (oude) Nederlanders die langs komen, waarvan ik vervolgens de hele medische toestand te horen krijg en alle kleinkinderen voorbij komen inclusief foto’s. Gelukkig zijn er ook een aantal jongeren hier zodat ik zelf niet helemaal vergrijs en met een paar Nederlandse meiden ben ik vorige week gezellig wezen stappen.

De afgelopen weken heb ik echt van alles gegeten. Van tapas tot toast met scrambled egg en van een Amerikaans broodje hamburger tot frikandellen speciaal. Erg goed voor de lijn was het allemaal niet maar gelukkig gaat ook het zelf koken stukken beter. Voor het eerst heb ik zelf nasi gemaakt en ik moet eerlijk toegeven dat hij beter smaakte dan die van thuis! (sorry mams).

Valentijnsdag 2014 heb ik super romantisch samen met mijn stagebegeleidster Corrie gevierd haha. We zijn samen lekker wezen eten en winkelen en hebben maar voor ons eigen Valentijnscadeau gezorgd met nieuwe kleding en tassen. Hoe ik na 5 maanden alles mee naar Nederland terug ga krijgen moet ik nog even bedenken want je kan hier echt heel leuk shoppen!

Nog even terugkomend op de vorige blog, het wassen is gelukt! Ja ik ben stiekem best wel een beetje trots op mezelf want ik heb mijn Spaanstalige wasmachine aan de praat gekregen en de was is er goed uitgekomen. Mn kleding is gelukkig geen maatje XXS geworden want met het voedsel van de afgelopen week gaat dat natuurlijk helemaal niet meer lukken.

Terwijl de rest van de familie nu in de sneeuw in Oostenrijk zit (waar ik ook heel erg jaloers op ben!), zit ik hier dus heerlijk elke middag op mijn balkon in het zonnetje dus ik mag ook zeker niet klagen. Nu is het nog maar 12 dagen aftellen tot vriendjelief hierheen komt en dan heerlijk 5 dagen vrij en samen onze verjaardagen vieren in het zonnige Spanje, ik heb er zin in!

Tot de volgende blog..

Besos! X

Nadine

  • 16 Februari 2014 - 20:50

    Sanne:

    Hee zus!

    Van de week nog even Skype vanuit Oostenrijk? Zo heel erg jaloers hoef je nog niet te zijn hoor, jij hebt zon! Wij alles behalve!
    Geniet ervan. Eerst aftellen tot Ranjeewa komt, en dan komen wij alweer bijna. Dus bij deze reserveer ik vast een plekje op dat balkon in Spanje!
    X

  • 16 Februari 2014 - 20:53

    Mienke:

    We zijn zeker heel blij dat we kunnen skypen met elkaar.
    Dat weet ik dan ook weer....jij maakt voortaan de nasi klaar thuis!
    Mooi vooruitzicht om naar 28 febr. uit te kijken ......en dan lekker saampjes 5 dagen genieten .

    Liefs van ons xxxx

  • 16 Februari 2014 - 21:27

    Chantal:

    Hôla Nadine,

    Cómo está?

    Zo te lezen gaat alles goed daar in het zonnige Éspana!
    Nog even geduld, dan komt je amigó Ranjeewa.. & die bejaarden mensen kunnen soms best grappig zijn hoor, ben je nog niet aangereden door een dubbele scootmobiel (2 achter elkaar).

    Als ik terug ben uit New York dan gaan we even skypen hoor! Kan je ff een rondleiding geven door je mooie appartement ;-) !

    Have fun, geniet van het zonnetje! Ik ga volgende week ook de sneeuw opzoeken, alleen dan niet op de ski's haha.. We gaan fietsen door central park dus dat wordt natuurlijk een glijpartij hihi.

    We spreken elkaar Pien! Besos -xxx-

  • 16 Februari 2014 - 22:21

    Sanne:

    Hey Nadientje,

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik ken het gevoel dat de tijd voorbij vliegt. Morgen alweer mijn 4de week! Veel plezier de komende week en lekker aftellen tot Ranjeewa komt.

  • 17 Februari 2014 - 09:54

    Marianne:

    Hoi nicht

    Leuk om je gisteren even gezien te hebben op skype. Uit ervaring weet ik dat het erg eenzaam kan zijn, in je eentje in een ander land. Maar jij gaat maar vijf maanden, dat is best uit te houden. ik ben toen drie jaar weggeweest, en dat heb ik ook overleefd! En Ranjeewaa is er bijna, en dan heb je lekker een paar dagen vrij om met hem door te brengen heb ik begrepen. Dat is in ieder geval leuk om naar uit te kijken.
    Ik ga maar weer eens over het internet surfen op zoek naar een baan waarop ik kan solliciteren.
    Tot de volgende keer.

  • 17 Februari 2014 - 17:39

    Hennieta:

    Goed jij zeg wassen koken haha maar fijn dat je het naar je zin heb daar, lekker 's avonds op de balkon met een wijntje erbij, zwaar leven hoor haha en inderdaad lekker aftellen tot je moppie komt heerlijk weekje samen zijn, nou lees de volgende blog weer, dikke xxxx en knufff

  • 18 Februari 2014 - 22:41

    Chantal Geerdink:

    Hola Chicka,

    Como esta?

    Super leuk om je zo te volgen! Blijf maar lekker veel schrijven hihi, vind ik leuk!
    Nu aftellen tot Ranjeewa komt, want dat komt natuurlijk al in de buurt! & dan heerlijk samen genieten ;)

    Heel veel succes op je stage en geniet van deze super leuke ervaring!

    Tot snel xxxxx Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 6403

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Stage Spanje

Landen bezocht: