¡Hola Spanje! - Reisverslag uit Benijófar, Spanje van Nadine Bel - WaarBenJij.nu ¡Hola Spanje! - Reisverslag uit Benijófar, Spanje van Nadine Bel - WaarBenJij.nu

¡Hola Spanje!

Door: Nadine Bel

Blijf op de hoogte en volg Nadine

05 Februari 2014 | Spanje, Benijófar

Daar zit ik dan in Spanje.. hierbij mijn eerste blog over mijn avontuur tot nu toe. De eerste dagen zijn heel goed bevallen, natuurlijk is nog alles nieuw en is mijn Spaans nog steeds minimaal waardoor ik op alles Si, Si, Gracias antwoord maargoed!

Zondag was het dan de dag waar ik al weken naar uitkeek maar eenmaal op het vliegveld dacht ik bij mezelf; waar ben ik aan begonnen en waarom wilde ik dit zo graag?! Uiteraard had ik de zakdoekjes bij de hand en mijn watervaste mascara opgedaan en dat was maar goed ook.. toen het moment kwam van afscheid nemen en knuffelen barstte de tranen los. Alle lieve woordjes en kusjes dringen dan niet meer door en het enige wat ik dacht was zo snel mogelijk dat vliegtuig in anders ga ik niet meer! Eenmaal lopend naar het vliegtuig was het nog een laatste keer zwaaien naar iedereen die mee was en op naar 2 uur lang na-snotteren.

Gelukkig voelde ik me gelijk stukken beter toen ik aankwam in het zonnige Spanje. De eigenaren van mijn stage bedrijf; Ton & Corrie zijn erg aardig en het voelde gelijk goed. Na aankomst zijn we wat gaan eten en daarna heeft Corrie me naar mijn appartement voor de komende 5 maanden gebracht. En wat een super appartement is het zeg! Grote woonkamer, 2 slaapkamers, badkamer, keuken, alles erop en eraan en het belangrijkste; een balkon in de zon! Eerste wat ik deed was natuurlijk de foto´s ophangen, zo fijn om iedere ochtend als ik wakker wordt iedereen weer te zien en te denken aan al die leuke momenten thuis! Om heen en weer te crossen tussen mijn appartement en het kantoor (nog geen 5 minuten maargoed) heb ik een autootje gekregen. Er gaat natuurlijk niets boven mijn eigen Smurfje maar ik moet zeggen dat het een leuk ding is haha. De eerste aanvaring met de politie heb ik uiteraard ook al gehad omdat ik schijnbaar verkeerd geparkeerd stond. Daar heb ik gelukkig al een oplossing voor gevonden namelijk: no hablo Español (ik spreek geen Spaans) en vooral heel lief lachen! :)

Mijn eerste vreugde momentje heb ik ook al gehad.. er is dus een Nederlandse winkel in het dorp van nog meer 20 vierkante meter. Toen ik daar binnen kwam lopen was het eerste wat ik zag mijn lievelings super goedkope namaak Yoghi, wat een feest!

Tot nu toe gaat het eigenlijk heel goed. Het werk is erg leuk, op kantoor krijg ik veel vrijheid en heb ik al veel geleerd qua boekingen, reserveringen en klantcontact. Ook hebben we een opdracht voor school opgesteld en dat is het inventariseren van een aantal gedateerde vakantievilla´s, deze weer compleet maken en zorgen dat het er gezellig uit zie. Vervolgens fotograferen, op meerdere websites aanbieden en zorgen dat ze volgeboekt worden voor deze zomer.. een leuke uitdaging dus!

Last but not least: ik heb al 2 keer gekookt en er is nog niets aangebrand/vernield/mislukt! De wasmachine daarin tegen heb ik nog niet van dichtbij durven bekijken. Helaas komt moeders pas in april dus ik zal voor die tijd toch echt moeten gaan uitvinden hoe zoiets werkt..

Ik hou jullie op de hoogte!

Beso grande! X

Nadine

  • 05 Februari 2014 - 16:55

    Monique Spruijt :

    Leuk om te lezen Nadine en niet overal Si op zeggen hoor! ;)

  • 05 Februari 2014 - 17:04

    Silvia:

    He buufje echt leuk om te lezen.
    Hoor het wel je heb het goed daar.
    Je eigen auto nou nou.
    En die wasmashine heb je bij mij ook gedaan.
    Dat ging ook goed.
    En het eten had ik ook niet anders verwacht die keren dat je mij hielp.
    Hebben we ook over leefd.
    Jammer toen van de oranje bitter. haha

    Peter zegt dat je de ruitewisser van je auto moet verwijderen dan kunnen ze de bekeuring er ook niet onder doen.

    Kijk uit naar je volgende verhaal.

    Adios.
    Silvia.

  • 05 Februari 2014 - 17:06

    Silvia:

    Trouwens die tosti op de foto je weet dat die aan gebrand was he.

  • 05 Februari 2014 - 17:08

    Leonique:

    hoi nadine ik mis je en heb jij all internet?

  • 05 Februari 2014 - 17:11

    Tessa Verhoeks:

    oooh nadine wat een fantastische blog.
    het gedeelte met de politie zie ik ook echt helemaal voor me!
    veel succes
    xx

  • 05 Februari 2014 - 17:11

    Kaitlin:

    ik mis jou en als je treug ben wil jij mij spaans leren plzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 05 Februari 2014 - 18:43

    Mienke:

    Lieve Nadine

    Wat een leuk reisverslag.
    Het afscheid was inderdaad moeilijker als we verwacht hadden....maar je heb het gelukkig naar je zin.
    Fijn dat Jan en Corrie zo goed voor je zijn....dat geef ons thuis ook een goed gevoel.
    Met de was komt het ook vast goed....tot april wachten is geen optie!
    We kijken al weer uit naar je volgende reis verslag...ook al hebben we dagelijks even kontakt.

    Liefs van ons.

  • 05 Februari 2014 - 19:04

    Els Schep:

    Het gaat je lukken hoor! Veel succes xxx

  • 05 Februari 2014 - 19:32

    Hennieta:

    Superrrrrrr om te lezen dat je het goed naar je zin heb daar, afscheid nemen is altijd zwaar he maar iedereen die je lief heb die heb je op de foto daar kan je inderdaad elke ochtend ff na kijken, we missen je wel hoor snif snif maar geniet er lekker van, hele dikke kussssss en knuffffffffsssss en tot het volgende reisverslag xxxx

  • 05 Februari 2014 - 20:25

    Yvonne:

    Hey Nadine, leuk verslag hoor. Je gaat het daar wel redden dat weet ik zeker!
    Veel succes met alles!

  • 05 Februari 2014 - 20:35

    San:

    Ola Zus!
    Je leest het al ik spreek ook 'vloeiend' Spaans!

  • 05 Februari 2014 - 21:03

    Sanne:

    Hey Nadine,

    Leuk om wat van je te lezen. Begint toch wel te kriebelen om een weekendje naar Alicante te boeken haha ;)

    Mucha suerte y hasta luego!

  • 05 Februari 2014 - 21:27

    Solange:

    Hahha leuk geschreven nadintje en fijn dat de eerste dagen goed bevallen! ! Succes en veel plezier nog over there. Xx

  • 05 Februari 2014 - 22:00

    Wietske:

    Heej Nadine,

    Klinkt goed, leuk geschreven ook!
    Nog even over de was: gewoon mijn advies volgen en alles komt helemaal goed... ;)

    Veel plezier en succes,
    Wietske

  • 05 Februari 2014 - 23:21

    Esther:

    Gezellig om te lezen , ga het bijhouden !!!! GENIET !

  • 06 Februari 2014 - 07:24

    Mirr:

    Wat heb je het erg leuk geschreven....gelukkig dat je het in Spain naar je zin heb.....enne idd dat politie verhaal zie ik gelijk voor me......hihi......heel veel plezier met al je uitdagingen daar en we kijken nu al uit naar je volgende blog.....heerlijk. .....geniet ervan....

    Liefs mirr

  • 06 Februari 2014 - 07:45

    Tine:

    Leuk om je ervaringen zo te lezen! Have fun! Xx

  • 07 Februari 2014 - 22:17

    Hannie:

    Hoi Nadine, fijn dat je het naar je zin hebt en dat het goed met je gaat, leuk verslag , ik kijk weer uit naar het volgende . Ik blijf je volgen hoor ! Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 6406

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Stage Spanje

Landen bezocht: